Minpunten
Alleen voor gevorderde spelers die op zoek zijn naar een racket met veel power
8.4

Disclaimer: Dit is een metareview. Wij hebben alle reviews van de Bullpadel Vertex 04 2024 gelezen om jou een compleet beeld te kunnen bieden. We hebben het racket niet zelf getest.

Samenvatting en conclusies

De Bullpadel Vertex 04 2024 is een heel populair padelracket onder aanvallend ingestelde spelers. Dat begrijpen wij heel goed, want dit racket scoort heel goed op aanvallende eigenschappen.

Het racket is gemaakt van harde materialen. Het racketblad heeft een diamantenvorm en de balans ligt hoog in het racket. Door deze combinatie geeft dit racket heel veel snelheid mee aan ballen die hard worden geslagen. Dit racket is echter minder geschikt in verdedigende situaties.

De Bullpadel Vertex 04 2024 is zeer geschikt voor gevorderde spelers met een aanvallende speelstijl. Het racket is minder geschikt voor spelers van beginnend of gemiddeld (intermediate) niveau en voor spelers met een verdedigende speelstijl.

Gegevens:

Vorm:DiamantGewicht:365-375g
Speelstijl:Allround / AanvallendBalans:Hoog
Hardheid:HardSpelersniveau:Gevorderd / Professioneel

Algemeen

Het racketblad is gemaakt van 12K carbon. De kern van het racket is gemaakt van Multi Eva rubber. Deze combinatie van materialen maakt dit racket vrij hard. In combinatie met de diamantenvorm en de hoge balans zorgt dit ervoor dat je heel veel power aan slagen kunt meegeven. Tegelijkertijd zorgen deze eigenschappen er ook voor dat het racket wat minder prettig is in verdedigende situaties. Rackets met een hoge balans zijn namelijk lastiger snel te bewegen en daarmee een goede voorbereiding te treffen. Dit heeft Bullpadel echter geprobeerd te beperken door het Air Power systeem (grotere hanteerbaarheid door open luchtkanalen aan de onderkant van het racket) en door Custom Weight Technology (mogelijkheid tot het aanpassen van de balans). Door de textuur op het blad kun je met dit racket veel effect aan de bal meegeven.

Achter in het veld

Spelend in het achterveld voel je dat de stugheid van het padelracket zorgt voor veel controle over de bal. Het lukt goed om ballen te plaatsen en diepe lobs te spelen. Dit is echter wel met name het geval als ballen redelijk eenvoudig zijn terug te slaan. Bij lastigere ballen merk je dat dit racket niet is gemaakt voor verdedigend spel. Het racket is vrij lastig te hanteren en als je de bal niet optimaal raakt krijgt de bal maar weinig snelheid mee (lage output).

Aan het net

Aan het net heb je met dit padelracket veel controle. Volleys, viboras en bandejas zijn goed te plaatsen. Maar wat met name opvalt: met dit racket kun je heel veel power meegeven aan je slagen. Het slaan van harde smashes is met dit racket ideaal. Het blokken van ballen aan het net is met dit racket iets lastiger door de hoge balans (klik hier voor een meer gedetailleerde uitleg).

Al onze reviews en artikelen zijn en blijven compleet onafhankelijk. PadelProf ontvangt een kleine vergoeding voor elke bestelling die wordt gedaan via de links op onze website.