Erg goede controle
Goede prijs/kwaliteitverhouding
Minpunten
Weinig power
7.6
Te koop op de aangeraden webshops:

Disclaimer: Dit is een metareview. Wij hebben alle reviews van dit padelracket gelezen om jou een compleet beeld te kunnen bieden. We hebben het racket niet zelf getest. Deze review van de Babolat Defiance 2020 is gebaseerd op 5 reviews.

Samenvatting en conclusies

De Babolat Defiance 2020 is een licht padelracket dat veel controle biedt. Het padelracket heeft een grote sweetspot. Het lage gewicht zorgt ervoor dat het racket erg goed hanteerbaar is. Je kunt het racket namelijk snel bewegen om ook in situaties waarin je weinig tijd heb het racket goed achter de bal te krijgen. Het racket is niet geschikt om hele harde ballen te slaan, maar heeft voldoende power voor spelers met een allround speelstijl. Deze eigenschappen maken het racket zeer geschikt voor de beginnende speler. De prijs/kwaliteit-verhouding van dit padelracket is erg goed: het racket is al verkrijgbaar voor ongeveer €130 euro. Doordat het blad gemaakt is van carbon gaat het racket lang mee.

Specificaties van het padelracket:

Vorm:RondGewicht:350g
Speelstijl:AllroundBalans:Laag / Midden
Hardheid:GemiddeldSpelersniveau:Beginner / Gemiddeld

Achter in het veld

Vanuit het achterveld geeft het racket bij de verdedigende slagen voldoende snelheid mee aan de bal. Het padelracket is relatief licht en daardoor goed hanteerbaar. Ook de grote sweetspot helpt om ballen gecontroleerd te kunnen spelen. Vanwege de zachte binnenkant voel je weinig trillingen bij slagen. Het is daardoor een comfortabel racket. De oppervlakte van het blad is ruw en heeft textuur, waardoor het spelen van effectballen makkelijk is. Vanwege de lage balans is het racket niet geschikt om hard te slaan. Bij aanvallende slagen biedt het racket niet veel power.

Aan het net

De balans ligt redelijk laag in het padelracket. Dit helpt om ballen goed te plaatsen. Met dit racket heb je veel controle bij de volleys, bandejas en smashes. Door de textuur op het blad is het eenvoudig om effect aan de bal te geven. De Babolat Defiance is licht en gemaakt van zacht materiaal, en daardoor is het lastig om met dit racket harde ballen te slaan.

Bronnen